15 minuter

Två filmer har jag sett, och laddat hem.
.
Sitter i soffan i skrivande stund, my fingers are dancing. Som alltid när jag skriver äre ingen Break Dance. Det är vals, pek- och långfinger-vals.
.
Bredvid sitter Elias, han kollar koncentrerat in nästa nedladdning. "O jävlar vad bra fart". Trodde inte han var sådan, blindstirrare. Förlorar sig. Sött!
.
Nils är allergisk mot Head And Shoulders, säger han när han entrar rummet... Kramer.
.
(När jag var växte upp hade vi bara standardkittet á SVT och tv4. ((Kommer vara så himla gla att man han uppleva tiden innan internet och allt det där när jag blir äldre. Är väl redan. Hmmm.)) När Disneydags bytte kanal till trean så blev jag för första gången direkt påverkad av och medveten om kapitalismen. Jag och minna bröder satt och skrek "kapitalistsvin" och mumlade bittert om det gamla public service mellan åtta och nio på söndagsmornarna, tablåtiden som tidigare tillhört Disney. Detta ledsnade våra föräldrar på och de tog jobbet uppåt ännu en generation och morföräldrarna spelade tillslut in programmet på trean. Detta fick följden att vi för första gången fick se reklam riktad till barn).
.
... kanske behöver Nils lite Fun Kidz shampo? Det önskade jag mig iaf, "inga tårar i ögonen".
.
Jag ska fota mina fötter snart, för den fasen är jag nog i snart, som Scarlet J och alla andra tjejer.
.
Dagens Nils

.
MVH - Anton

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0