Slätter och stäppar

Idag har varit en väldigt ovanlig Londondag för mig. Vaknade upp i hyfsad tid hemma hos arbetskompis-Alec, i det sedvanliga kaos som råder när han och hans room mates i bakfyllans tecken ska försöka ta sig iväg till sitt gemensama universitet för att lära sig mer om lingvistik (läran om lingon).

Jag åt två Nutella-toasts, drog till West Ham och köpte fotbollsbiljetter och åkte sedan till floden och satt och kikade ett tag. Det var fint, och det var många människor utomhus i det relativt varma vårvädret. Jag såg fula människor, halvsnygga människor, snygga skor och byxor som satt konstigt. Jag såg folk som umgicks, och folk som precis som jag uppskattade att vara för sig själva - hur mycket man nu ska räkna det till att vara för sig själv när man är bland tusentals medmänniskor vid strandbriken? Jag såg en mellanöstern-looking man som cyklade på en förliten cykel och började tänka på hemstaden. Jag sågen även HAN som ser ut som en idiot och vet om det som köpte kondomer. Det var en fin dag.
12345.
Den är så sjukt smutsig Themsen. Jag gissar att det finns så otroligt många fd. levande, numera döda människor som simmar omkring där. Mingel.
Dagens Nils



Dagens Nils är hans alldeles förtjusande nya proffe.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0