Skicka pengarna till de vuxna i Afrika

Även denna dag har gått i diskussionen kring pengarnas tecken. Våra diskussioner om hur det egentligen var, rent juridiskt, hur det var sagt osv börjar gå på tomgång, det finns inget att säga längre som inte redan är sagt. Hoppas bara att det kommer fram någon sorts etik och moral nu, vill man verkligen ha pengarn när man vet att man inte jobbat ihop några av pengarna? Det blir att vädja till människors samveten, tro på att det finns något någonstans som inser att (hur det än nu var sagt om tillbaka på noll osv) den hälft som har arbetat ca 100000% mer än den andra hälften bör ha pengarna. 

Det är fint att så många tänker solidariska tankar så som "ja men det är ju fint om de också får pengar", men som JAG ser på det så är det inte solidaritet, bara oigenomtänkthet. Dock är det denna solidaritet och denna tänke som jag tror många har (som jag dock tycker är felaktig) som gör att jag har lite svårt att bli riktigt arg på folk, det är fint att de vill dela pengarna lika, men i detta fall är det verkligen verkligen verkligen inte rättivst.

Jag har en MYCKET tydlig åsikt angående detta och jag vet att jag verkligen inte kommer att ändra mig angående vilka som jag tycker borde få överskottet av de pengar som inte användes under konserten. Dock tycker jag inte att det är värt det att bråka mera. Jag hoppas hoppas hoppas att motståndarna till vår åsikt i denna debatt känner själva vilka det faktiskt är som borde få dessa pengar, pengar som de inte åkt runt och lussat, sålt fika eller kransar på skyltsöndag för att få, utan pengar som de fått genom att inte göra någonting. Detta är tyvärr allt jag har kvar, känslomässiga argument alltså. Om det inte går igenom så får det vara. Jag vet vad jag tycker och det är absolut inte för att jag behöver några pengar utan för att jag vill att det som är rätt ska vara rätt. Misslyckas detta så kommer jag att gråta en liten skvätt, svära över hur omoraliska vissa människor är och fråga mig hur i fan de tänker, och sedan gå vidare och vara glad.  

Sorgliga saker händer, ibland får man inte vara med på konserter då skolan sysslar med elitism, ibland så tar skolan bort möjligheterna till att välja inriktning på ensemble b och ibland vill personer som inte har arbetat ihop några pengar ha ut pengar när det blir över efter en konsert. Jag tar upp diskussionen då, jag känner att det är viktigt att få säga sin mening och även om det inte alltid går hem, även om man ibland blir överbevisad och till och med inser att man har helt fel, så tycker jag att det är viktigt. Dock så inser jag när det är över och då är det förtängt, så ska det vara även denna gång. Lovar mig själv det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0