Totalt jävla mörker

Kopierade detta på facebook för att uppdatera er som inte har facebook.



Viktigt budskap till alla fans, meningsmotståndare och till dem som är totalt likgiltiga.

Vet inte riktigt hur jag ska formulera detta, så jag tar det direkt från hjärtat.
Jag har nu tagit ett beslut som jag har vridit och vänt på i ca ett år.
Jag tänker sluta i bandet Totalt Jävla Mörker.
Det har varit mitt livs svåraste... beslut, jag har varit med och startat och vuxit upp med Totalt Jävla Mörker och det är en stor del av min identitet, bandet har under många år varit prioritering ett i mitt liv.
Det finns flera anledningar till detta beslut, många interna saker som jag inte tänker gå in på här, men framför allt så har bandet slukat mer energi är vad det har gett tillbaka de senaste åren.
Jag anser att ”Söndra & Härska ” är en mycket bra skiva att sätta punkt för min medverkan i bandet, som började på skämt 1997 med att vi ville vara värst, skrika högst och provocera mest.
Jag vill av hela mitt hjärta tacka alla som har stått och spottat, sjungit med, skrikigt, hatat och älskat detta band. Extra tack till de personer som har uppskattat mina texter och den musik jag gjort till Totalt Jävla Mörker.
Totalt Jävla Mörker är för mig en jävla käftsmäll, både musikaliskt, textmässigt och politiskt. Min inställning har varit att aldrig kompromissa, det är trots allt en bit av verkligheten jag beskriver.
För mig är detta slutet på denna Totalt Jävla Mörker era, vad de andra tänker göra efter detta har jag ingen aning om. Jag vill tillbaka till replokalen, skapa musik för att det är kul och fortsätta vara kreativ i andra band och andra sammanhang.
Mitt allra djupaste tack går till medlemmarna i Totalt Jävla Mörker även till dem som slutat, vi har upplevt någonting som varit så jävla fantastiskt och till mina vänner och min familj som har varit med oss dessa tretton år.
Min sista spelning med det Totalt Jävla Mörker jag och ni känner bäst är på Umeå Open 2010, hoppas vi ses där!

Mvh/Fredrik Lindkvist

Ps. har ni frågor om någonting så hänvisar jag er till min mail: [email protected] .ds

Följande har givit mig inspiration till text och musik
Proggvågen med band som Hoola bandoola band, Nationalteatern och Nynningen (se ”Då hämndens timme slår”), Kreator, Dead Prez. Manic Street Prechers, Tragedy mfl.
Böcker som tex ”Bulldozers mot ett folk” om ockupationen av Palestina av Andreas Malm, ”Stupid White Men” av Michel Moore, ”Ekonomihandboken” av Johan Ehrenberg, ”1984” George Orwell, allt med Nikanor Teratologen men framför allt ”Äldreomsorgen i kågedalen” och ”Hebberhålsapokryferna” osv .
Arbetaren, alltid bra inspiration, köttindustrin, kolla in www.ettlivsomgris.se, sen är det bara att slå på TV:n eller gå ut för att mötas av den bistra samtiden vi lever i.

Kommentarer
Postat av: soffan

visst skämtar du? ...

jävla bloggjävel, måste sluta skriva!!!



förresten fick detta inlägg dig att verka grymt smart, eller ja, inte SMART men du vet.. ball iaf! tumme upp:)

2010-03-06 @ 17:15:11
URL: http://sofiahed.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0