Har ju som så jävla trist så därför smäller jag dit lite läsning av detta slag, typ 15 dagar försent.

ÅRETS FESTIVAL: Hultsfred vad grymt, fantastiska trästock tar hem andraplatsen och Umeå Open kammar bronset.

ÅRETS PREMIÄR: Korpidrott. Blir faktiskt inte roligare!

ÅRETS FÖRÄNDRING: Men allt.. Gick fr¨ån att vara 17 och sär till att vara 18 och sär men myndig.

ÅRETS KÄRLEKSHISTORIA: The Kärlekshistoria, den har ju som allt!

ÅRETS MISSTAG: Väldigt många, jag tror och hoppas att jag tagit lärdom av dem.

ÅRETS VÄN: Lätt Nils. Han gör minst misstag, alltid stabil, kul att vara med, snygg, snäll, rolig, rättvis, ödmjuk etc.

ÅRETS ARTIST: Tror väl att Zach Condon ligger bra till. Åsså den där Julian.

ÅRETS BAND: Det har gått lite fram och tillbaka. Man kan väl som säga att året började med Loney, Dear i mängder och slutade med Noah and the whale i lika stora mängder. LastFm säger i tur och ordning: 1-Beirut,  2-The Killers, 3-Mando Diao, 4-Broder Daniel, 5-Arcade Fire, 6-The Strokes, 7-Kent, 8-Noah and the whale, 9-Phoenix, 10-BoKaspers Orkester. Dock har inte mitt lastfm varit igång så mycket iår och visar väl kanske inte en helt korrekt bild av hur det sett ut, men Beirut är överst utan tvekan.  

ÅRETS LÅT: Asså shit. Detta kommer att bli snudd på omöjligt. Jag häver väl ur mig att vissa låtar är världens bästa låt lite nu och då, önskar att jag hade kommit ihåg vilka de var. De enda jag minns är mina tre klassiker som faktiskt är världens tre bästa låter, dvs Angles av Robbie Williams, Glorius av Andreas Johnsson och Calleth you cometh I av The Ark. Nåväl årets bästa låtar för mig är ju typ...

A Sunday Smile, Scenic World - Beirut
Heart in a cage, Reptilia - The Strokes
Whirlwind - Broder Daniel
Intervention - Arcade Fire
A Dustland Fairytale - The Killers
You and me song, Easier to sing - The Wannadies
First day of spring - Noah and the whale
Dad's Bike, Audrey - Amber Oak
Lisztomania - Phoenix
Utan dina andetag - Kent
Halo - Beyonce
Bara för din skull, Dansa på min grav - Bo Kaspers Orkester
Sinister in a state of hope - Loney, Dear
No more school, Load it, Helpless, Ask me dont axe me - Bear Quartet
6/8, Jasmine - Stolen Deer

De svartmarkerade är väl de som kanske är något litet extra för mig under året. Självklart finns det annan musik som även den varit jävligt as-kickig, men detta är de låtar som jag kommer att tänka på när jag tänker på 2009.


ÅRETS CAFÉ: Alla suger.

ÅRETS ALBUM: Det album jag lyssnat mest på under 2009 och som jag tycker är bäst är nog Neon Bible, något av Beiruts två första, Vilka tror vi att vi är av BoKaspers eller First Impressions of earth de hetaste kandidaterna. Av de som gavs ut under året är nog The first days of spring eller Phrazes for the young de två bästa.

ÅRETS SPELNING: Killers, Kings of leon, The Hives, Franz Ferdinand, Mando Diao är bara axplock av det jag sett detta år. Dock verkar det som om jag missade årets två bästa spelningar, Cult of Luna samt Olafur Arnalds i Hultsfred. Min personliga favorit från detta år får nog därför bli... BoKaspers i A-torps Aula.

ÅRETS SPORT: Korpinnebandy

ÅRETS RESA: Venedig, Rättvik eller Hultsfred

ÅRETS TV-PROGRAM: Jag ser fortfarande inte på tv. Undrar när jag har tänkt börja med sånt?

ÅRETS LÄNGTAN: Tågluff.

ÅRETS SAKNAD: Känslan av att inte behöva oroa sig för att man inte vet vad man ska göra året efter.

ÅRETS BREV: Det var ett litet brev jag cik av Ottilia det.

ÅRETS SMS: Ok, från Pappa

ÅRETS JULAFTON: Mysig, trevlig, och över innan kl nio

ÅRETS FÖDELSEDAG: Alkoholfri fest med grabbarna för att sedan bli bortrövad till Olles.

ÅRETS SKOLAVSLUTNING: Den minns jag inte. Inte för att jag var för full, jag minns bara inte...?

ÅRETS SOMMAR: Saknar ord. Den var awesome.

ÅRETS ARBETE: Korvförsäljare i sommras, det var nice som fan ibland. Rocksskoleledare i höstas, nice som fan när man fick lönekuvertet.

ÅRETS FESTER: Massa kul och några mindre roliga. Tror att den första av två fester jag haft hemma hos mig detta år var bland de roligaste, det var kul att så många sov över och så. Förfesten hos Gustaf med klassen var oxå grym! Och Hultsfred.

ÅRETS PLUGG: Jag hatar typ skolan. Jag gillar klassen, gillar väl som A-torp men estet-musik känns inte 100%. När man dessutom måste skriva bra till rektorn och ha möte med lärarna för att rätta till saker som uppenbarligen är fel så tappar man orken litegrann. Längtar tilldess att det är över.

ÅRETS LAG: Sturm und Drang INDIE-bandy.

Klart Slut.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Jag känner mig lite hedrad i smyg

2010-01-15 @ 19:50:39
URL: http://lalalalarsan.blogspot.com
Postat av: nala

är du sjuk , blir rörd. ;] Vi måste prata om det här

2010-01-18 @ 17:10:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0