1,1 mil

När jag vaknade imorse, mer utvilad och kry än väntat, så tittade jag ut genom mitt fönser. Landskapet därutanför var fantastikt. Jag kastade i mig frukosten och tog med mig hund och iPod på en promenad. Promenaden tog 2,5 timma, jag gick över en mil. Tänk om man kunde göra det en gång i veckan, vilken hälsosam människa man skulle vara! Tre album hann jag med att lyssna på , BD's samlingsskiva No time for us som måste vara bland de bästa samlingsplattorna som gjorts, alla låtarna man älskar och längtar efter finns med. Album nr. 2 som avlyssnades var Folkmusik för folk som inte kan bete sig som folk av Bob Hund. De första låtarna på den skivan är grymma men detta var nog första gången jag riktigt intensivlyssnade igenom hela. Den är jäkligt bra och texterna är tänkvärda och poetiska. Ett band som inte har texter jag gillar fullt lika mycket är Kent. "Röd" var platta nr tre jag lyssnade på, den har faktiskt väldigt många bra låtar som börjat sätta sig mer och mer för mig. 
När den var färdigspelad så återstod ca 5 minuters promenerande tilldess att jag var hemma, dessa minuter gavs åt Skellefteås nästa stora popexport -  Salenko/CBRN. Längtar tilldess att de gör en "riktig inspelning" på någon av deras låtar, med sång och allt lixom. Potentialen finns ju där , ingen snack, alla vet det. Frågan är bara om modet att "göra det på riktigt" och viljan att jobba stenhårt för det finns? Jag hoppas!

Detta är medlemmarna, åtminstone som jag fårstått det, i Salenko/ CBRN:




De två nedersta är kapellmästarna, därför fick de lite större bilder. För att få vara kapellmästare måste man ha glasögon, bara så att alla vet.


Kommentarer
Postat av: Oleg

Du måste fixa ny bild längst ner då Klas har fått kicken :/

Vi spelar in ikväll btw

2010-01-09 @ 19:24:39
URL: http://salenko.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0