En minnesvärd lördag

Nordanå var platsen. Moto Boy bjöd upp till dans och i det nya pop-skellefteå fick han ett fint mottagande av ca 300 personer. Det är en mycket hög siffra. Givetvis fick alla valuta för sina slantar.

Uni Foreman var kvällens förband och de är så oförskämt bra. Det finns saker att slipa på fortfarande, att hitta den perfekta balansen mellan vad som är charmigt och bara oproffsigt. Denna spelning var det mer av det charmiga än det oproffsiga än vad jag sett tidigare och dessutom var ljudet otroligt bra. Låtmaterialet är guld och att allt går i shuffle är ganska soft. Jag kände efter Uni Foreman att jag troligtvis inte skulle kunna uppskatta Moto Boy mer än jag uppskattade Foreman men faktum är att även Oskar Humlebo imponerade väldigt mycket. Fina melodier, jävligt bra ljud, en vacker utsida och häftig inramning och stämning hjälpte till, men framförallt var det den tekniska uppvisningen och röstregistret som gjorde denna spelning minnesvärd. Teknisk virtuositet á Talang 2010 som grädden på moset till allt det andra liksom.

Imorgon måste jag ta tag i min samhällsuppgift som ska vara inne... förra Tisdagen. Ironiskt nog ska jag skriva om stress.



HEJ!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0