Cease to Begin

Seger för Sturm idag, 7-6 till oss efter en rafflande avslutning på matchen där vi tog några dumma utvisningar och motståndarna fick chansen att spela 5 mot 2 (!) den sista halvminuten. Nils och Lurra gjorde en heroisk insats på planen och stod pall för alla kviteringsförsök. Min kusin Hanna vaktade kassen och gjorde segern möjlig för oss med ett mycket stabilt målvaktsspel!

Ikv äre el clasico för grabbarna, kanske joinar om ett tag, jag är faktiskt inget jättefan av fotboll @ TV.  Blir lite segt ibland. Efter det ska jag invänta ett phone call fram till kl 21.30, ett call som avgör hur resten av kvällen skall spenderas!

Förra helgen var vi på Bengans skivaffär i stockholm och där köpte jag två Vinyler till mig själv.



Den ena av dem är ett säkert kort, Beirut's The Flying Club Cup. Den innehåller bl.a. A Sunday Smile som kanske är den låt jag lyssnat absolut mest på under detta händelserika år.

Den andra var en vild chansning, Cease to Begin heter den och männen bakom dem heter Band of Horses. Jag köpte den eftersom att jag har varit väldigt svag för singeln Is there a Ghost men inte kunnat lyssna på dem då de under en period försvann från Spotify. Jag sitter och lyssnar på den skivan i skrivande stund och jag måste konstatera att det är väl spenderade pengar, trots att min LP-spelare sett sina bästa dagar och ljudet åker lite hit och dit ibland. 

Kärlek! /Fahla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0