High on sugar and...sugar

Kära, allmänna internetdabgok.
Idag har likt alla andra dagar de senaste 2-3 veckorna vart väldigt lugn. Repat lite inför morgondagens konsert, kollat på de som har haft genrep inför kvällens konsert samt haft en spelning i korridoren. Det var kul att lira i korridoren, mycket folk åså. Kommer inte folket till oss så kommer vi till folket. Tyvärr har jag fått veta att sångljudet inte var så stark  och när det väl var det så var min halskapacitet redan förbrukat. Låg väl någon halv ton fel på sista "AA-delen" på Cosmos men eftersom att jag är "så bra på att göra fel" - som Elias säger- så gjorde det inte så mycket. Sas det.

Ikväll har jag varit på den första av de två Vårkonserterna. Var själv inte så delaktig idag, sjöng med kören på två sånger. Det var mycekt som var bra idag, det mest bestående intrycket är för mej Over the hills som var kvällens sista nummer. "Snortight" var det inte MEN refrängen gav gåshud. Några små toner i Sofias överstämma var något alldeles extra, drog upp pulsen lite på mej, mäktigt!

Har vart sjukt trött idag men i pausen på konserten åt jag en sisodär 15 sockerbitar och vips så var man på G igen.
Love being high on sugar and love.

Imorgon äre konsert för min ensemble. Kommer bli lite Kalifornienstuk över oss, Hotel California och Under the Bridge.
Kommer även bjuda på Postcards from Italy, kommer bli roligt!

Nu stänger jag igen luckan för denna gång, ska ta å lära mej så mycket av texten på Hotel California som jag bara kan, lite svårt att memorera texter ibland.efter det blire sängen och sedan rise and shine. 
HEJ!

Dagens tanke.
Att lyssna på Beatles- Greatest hits när man är down and out är bland det sämsta som går att göra. När man mår kukens å råkar dra igång den skivan och låt efter låt innehåller små spralliga melodier med texter om Love love love vill man gärna jaga ikapp dudesen på Abbey Road och köra över dem med något slags vägarbetar fordon. När man dock känner att Love Love Love fyller hela ens kropp och man tar den långa även när man ska nånstans, då gör sej inget bättre än Beatlarnas greatest.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0