Yta

Skippade religionen idag för att ta igen lite sömn.

Jag har så mycket att skriva som kanske inte lämpar sig för blogg.se, därför ställer jag mig återigen frågande till hela konceptet. Men skit i det, jag skriver om nått annat, nått som retar mina friends. Här kömmer en liten krönika om YTA.

Det är ju insidan som spelar roll såklart, det vet vi ju alla, men om man nu ska prata om utsidan, om ytan, vad är då det viktigaste. Hamnade i denna diskussion med en kamrat nyligen. Kamraten ansåg att det viktigaste i denna fråga självklart var ansiktet etc. Jag håller inte med. Detta var inte en diskussion á la "bröst/rumpa", mitt motargument var att om man nu ska gå efter utsida, är inte kläder och stil då det viktigaste? Jag menar, om du har en krokig näsa, 30 kg runt midjan som du bara inte kan bli av med, snea tänder eller ett födelsemärke som täcker hela ansiktet, är det då något du kan göra något åt eller som du rår för på något vis? Nej!

Kläder däremot speglar ens personlighet och kläder är något man i allra högsta grad kan bestämma över själv. Alltså borde ju fina och coola kläder gå före vackra ansiktsdrag eller en vacker kropp? Båda sidor är utseenderelaterade grejer, och de flesta kan nog tycka att en person kan vara snygg trots att den har ful stil, medan det nog är svårare att tycka att någon är snygg om den har cool stil men fula ansiktsdag.

Och vad vill jag nu säga med detta? Haha, jag vet fan inte... Det enda jag vet är att jag aldrig kommer att skriva ett liknande inlägg igen, i risken att bli dödad av både mina vänner och mina fiender.

Nu börjar min samhällslektion om en halvtimma, dags att dra. Later on blire snack med Jocke W på skivbolager A West Side Fabrication och efter det blire pingis på Edda. Ikv får vi se, troligtvis nå gänghäng.

A revoíre!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0