Rubriken: En vacker rad ur en sång som jag spelat för dig, men vad betyder det egentligen?

Åh, hemma igen efter alla irrfärder. Känner att lussa på AIK's julfest samt på folkparkens "Lussejazzen" är något av det sista jag egentligen vill göra nu, förutom att festa, men det är bara att bita i det sura äpplet. Man får trösta sig med att pengarna ju faktiskt ska gå till något fint - lärarnas mat och alkohol när vi ska ha avsolutningsfest.

Jaja, vi får väl invänta och se vad som händer med det där när det lider mot vår men jag tror alla i es3d vet vad jag tycker i alla fall! hehe...

Kan berätta lite mer ingående om vad som hände under partajandet igår. Förfesten hos Gustaf var väldigt kul, det fanns mycket spännande i dryckesväg och alla verkade ha roligt. Musiken var bra och allsång, dans och glädje var det mycket originella temat. Tyvärr fick värden själv lite för mycket av det goda och alla människor började droppa av lite här och där, men jag tog mig tillslut till staion med Erik, Moa, Elias och Nicke, tre av dem var station-oskulder. Tror inte att de fick ett fint första intryck när vi kommer in på dansgolvet och upptäcker att det på en scen står ett gäng stakars tjejer som dansar i trosor, linne och tomteluva. Självklart började vi skratta åt detta, som är väldigt tragikomiskt på kanske 1000 olika sätt. Stackars tjejerna som dansade, stackars personen som kom på hela grejen och som inte kan vara riktigt frisk i huvudet och stackars alla besökare. Året är 2009, att inte jämställdheten kommit längre är ju sorgligt.

När vi tröttnat på station skulle jag gå och sova hos Gustaf men eftersom att han redan varit död i tre timmar då så följde jag med till Arwid och sov där istället. Mådde jävligt konstigt där, känns lite som ett vakum. Jag hade en fruktansvärt stark längtan till att få vara på en helt annan plats och med en annan person än hos Arwid eller hos Gustaf denna natt. Det gnagde nästan hål i mig. Det gnager nästan hål mig.

Lånar lite bilder från klassbloggen.


Emelies dödarögon!


Jon bjuder på en arrogant och på gränsen till porrig blick.


Klas bjuder på sin standardpose, Sandra är wild, Emelie flirtar med kameran, Arwid visar ett 2 dm brett leende, Stina är i himlen och Maria beter sig ganska vettigt. Maria = vinnare.


Markus "Aslan" Westerlund i full färd att äta upp sin vapendragare Ulf.

Ha en trevlig kväll gott och ont folk!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0