Kronologi

Det var ju som så väldigt länge sedan jag skrev nu, nästan tre dagar, därför har jag tänkt att med hjälp av min nyinköpta kamera berätta för eder vad som hänt sedan senast. 

26 December.
Julbord hos mormor och morfar vid 2, efter det drog jag iväg till ONOFF för att på mellandagsrean hitta en fin systemkamera. Väl där så började ekonomen inom mig att tala och jag insåg att om jag satsar halva min förmögenhet på en systemkamera så kommer jag för det första inte vara en nog hypad fotograf för att använda alla finesser, för det andra kommer jag inte våga ta med mig den någonstans och dessutom så kommer köpet att skada min ekonomi så pass att jag inte kommer att ha råd att fara någonstans - med eller utan kamera. Detta gjorde att jag valde att köpa en väldigt fin digitalkamera istället! Köpte den för 2300, nedsatt 1000 kr. Den kommer jag att kunna ta med mig utan att vara rädd för att den ska gå sönder och mitt liv ska vara över.

Efter detta handlande så drog jag till Viking för att dinnera med Elias och Nick Mobidick. Från viking är det ca 25 meter till den sistnämdes hus, där det vankades förfest inför station. Såhär såg det ut på denna förfest:



Jag ber om ursäkt att alla bilder föreställer typ samma personer, men det blev lite så, alla bilder togs i samma skede av festen, sedan fick Nikon vila. Jag tycker iaf att bild nummer fem är överlägset roligast. Arwid och Emelie sitter i en soffa och stycker sig mott varsin kant av soffan. I bakgrunden syns inte en själ, Arwid smsar, Emelie tröstsuper. Årest mest tragiska festbild? -Japp!

Efter the Mobidick party så vare Station som stod på schemat. Jag glömde tyvärr kameran på Åsgatan så här tar bilderna slut och återigen får 1000 ord användas istället för en bild, som ju såklart hade varit enklare. Men, har man något val?

Station var superkul stundtals, mycket dans och skrikiga och ointelligenta dialoger med personer jag inte träffar så ofta. Tycker att det är ganska nice. Kvällen tog en oväntad vändning när Arwid och Amanda försvann till Byske och jag upptäckte att alla som jag dragit på station med hade försvunnit hem. Istället för att fara hem blev det då efterfest hos Sofia Hed med den saligaste blandning av människor jag hängt med på ett tag. Sedan drog ett tremannagäng och slaggade hos Nicke, en lång och trevlig dag fick tillslut sin punkt.

27 December.
På morgonen den 27 December så städade jag och Nicklas hans hus. När jag skulle ta mig hem hittade jag min bil i detta skick:


Det finns ju trevligare saker än totalöversnöade bilar men hem kom jag mig. I Varuträsk väntade släktkalas och tro mig, det gick vilt till!



Efter kalasandet så fick jag främmande, Nils, Lurra lu och Salmbin kom hit och spelade landhockey med mig och Korribaba och sedan kikade vi lite på film. När det var läggdags så vågade ingen av gästerna gå och hämta extramadrasser i stugan som står på vår gård, jag undrar jag hur det kommer att gå på nyårsafton när bland annat dessa herrar ska övernatta i Varuträsks bönhus. Tror att de kommer att skrämma upp varandra rejält, kan bli minnesvärt.


28 December.
Detta har, so far, varit en mycket händelselös dag. Ett besök hos Kjell Nästén i Ursviken har hunnits med men detta är det enda som gjorts. Hos honom planerade vi inför den kommande inspelningen då vi ska spela in låten Jasmine samt en låt som inte har något namn ännu. Detta är något jag ser fram emot mycket. För många är Kjell Nästén bara ett namn, nu är han fångad på bild, spännande va? Mina damer och herrar, this is our man;



Det Nästén inte vet om ljud är inte värt att veta (gammalt skellefteåpopordspråk).

Ikväll skulle det egetnligen bli Chicagojazzen på Nocks men jag vet inte om jag tar mig in till stan med Volvon. Gregory har gått knackigt på sistone, eller egentligen, sedan jag adopterade honom. Jag hoppas iaf att ni gillat min utfläkning av de senaste två dagarna. Säg till om ni vill se fler bilder från Nickes fest!

Kronologin är inte över, framtiden väntar, hej å hå, hejdå!

Kommentarer
Postat av: Lova

fler bilder till folket =) haha

2009-12-28 @ 20:41:33
URL: http://lojvi.blogg.se/
Postat av: Nicke

säger det samma ;)

2009-12-28 @ 21:36:37
Postat av: Kryddmannen

haha kung inlägg! mer sånt =D top 5 i min lilla blogg bubbla!

2009-12-28 @ 23:02:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0