Globalisering

Globalisering är ju ett aktuellt ord men jag lovar att jag har inte tänkt sitta här och skriva om det som om min blogg vore nån sorts inlämningsuppgift i samhällskunnskap. Jag ska bara lite kortfattat säga att globalisering är bra på många sätt och ett av dessa är att vi kan ha kontakt via internet med människor runt hela jordklotet via bloggar, facebook, msn osv osv osv. Dock känner jag att just nu, ur en rent egocentrisk synvinkel, hade jag gärna önskat bort det globaliserade internet över julen. Det går inte, det är bara att inse fakta, vilket jag gör mer än någonsin. Det går knappt att resa någonstans i världen utan att bara vara några sekunder ifrån någon som egentligen befinner sig 1000-tals mil därifrån. Globaliseringen kommer tightare inpå mig än vad jag känt av tidigare, känns obehaglit nästan. Jag vill ju gärna se moderjord som en nästintill oändlig plats, men gud vad hon krymper hela tiden.

Tänker jag orginellt? Nej, jag vet, men det hamnade lixom i halsgropen på mig nu och då måste jag få skriva det.

Kvällen har bestått av rep, vi har jobbat med tre låtar som alla har en röd tråd. Vi kanske kan säga att de tre låtar som finns på Spotify är höstlåtar, den röda tråden där är hösten och ångesten över den. En låt handlar om att kämpa mot en evig höst, en låt handlar om att få hjälp med att släppa taget och inte springa in i väggen och den tredje handlar om en kärlekslös kväll. Höst så det stänker om det. De nya låtarna är betydligt tralligare, de är en smula durigare och lite gladare. Man vet ju aldrig vad det blir av dem men jag hoppas att något händer med dem, en av dem kändes väldigt bra idag, det var en låt där Per hade skapat några riff och jag ahde gjort en akordföljd med lite färgningar och när detta slogs ihop uppstod, bokstavligt talat, ljuv musik. Jag är riktigt taggad på att få jobba mycket med bandet och nya låtar under lovet, finns lite av ett behov för det hos mig, en musikskaparabstinens.


Kanske den bästa trailer jag sett.

Kvällens andra ingrediens var film hos Per. Vi såg V för vendetta, en av mina favoritfilmer, och den gjorde mig inte besviken denna gång heller. Om ni inte sett den, se den, det är en genomtänkt film som har alla ingredienser, den är spännande och gripande och den sätter verkligen igång hjärcellerna.

Med detta säger jag Gonatt!

Kommentarer
Postat av: Kryddmannen

Låter skit bra med musiken där anton! Tagga upp och spela in så vi andra dödliga får uppleva den med =)!

Och med det önskar jag dig och resten av bandmedlemmarna en god jul och ett gott nytt år!!

2009-12-20 @ 13:49:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0