Finsk radio, demo, ett riktigt brev - med frimärken, och en fantastisk isländsk ensemble

Tydligen snurrar Stolen Deer på finsk radio en gång om dagen, låten Loveless Night får några tiotals tusen finsk/svenskar att känna höstens vemod, mycket nice! Igår var vi och spelade in en förberedande demo på låtarna Jasmine och 6/8an som ska spelas in någon gång i början av Januari och sedan släppas på Sporify respektive iTunes!

Igår fick jag ett brev, ett riktigt brev med frimärken. I brevet låg det en bok som Sofia har gjort. Det var några bilder, några små textrader samt ett julkort. Det var mycket vackert och jag blev jätteglad. Både tanken och utförandet var fantastiska, jag saknar min vän.



Idag vill jag att ni viker 4 minuter av er tid åt Sigur Rós. Sigur ros är ett Isländskt post-rockband som jag lyssnade mycket på för kanske ett halvår sedan. Musiken är pampig och känslosam, texterna är på isländska och framförs sjunges ofta i falsett. Videon till denna låt, Hoppípolla, gör mig väldigt glad. 4 min folks, om jag kan få önska att ni kollar på något av mina youtubne-klipp så är det detta, det är i hd och framförallt, det gör er gott!




Kommentarer
Postat av: soffan

Vad glad jag blir att du blev glad!

Jag saknar dig också. Vi får styra upp det där:)

2009-12-05 @ 14:25:24
URL: http://sofiahed.blogg.se/
Postat av: stoorn

sigur ros gör mig arg


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0