Datainfluensa, en tvåa med Guffe och tågluff.

Har åkt på virus på min nyomstalerade dator. Drar ned ett redan bekymrat pannväck så att det täcker ögonbrynen.

Något annat som börjat komma upp i mitt huvud mer och mer är vad i hela fridens dagar jag ska göra nästa år. Vet faktsikt ingenting, jag orkar inte plugga, jag vill inte flytta ifrån mina kompisar i Skellefteå, samtidigt som jag är förbannat trött på denna stad. Jag vill inte åka till Norge eller något annat exotiskt land. Drömmen är att få ett 100% jobb så att jag har råd mer lägenhet, kanske i Umeå eller i Skellefteå, men att få ett jobb utan utbildning är ju inte superlätt. Snackade med Gustaf om att skaffa varsitt jobb, köpa en två och bo kvar här i ett år för att hinna fundera på vad man vill göra samt få lite arbetserfarenhet. Skulle vara grymt men det finns två hakar; 1, hur ska vi lyckas få jobb, 2, hur ska vi lyckas hålla sams?

En annan framtidsrelaterad grej är den tågluff som jag i väldigt många år planerat att göra denna sommar. Känns väl inte som att det kommer att bli i nuläget, pengar och på vissa håll även motivation sätter stopp för mina kompisar och även fast jag sagt tidigare att jag nog åker ensammen för att upptäcka allt vackert på världens vackraste kontinent så börjar jag tveka på detta. Hoppas för mitt liv att det blir av! Att se Paris och den franska landsbygden, Krakow, Schweiz, Tyskland, Italien med Rom och Venedig, Balkan, Grekland och allt det andra är något jag bara måste få göra. Att göra det till tågs, improvisera och leka fram och slippa allt vad äcklig charter heter får det att kittlas i min magen. JAG VILL!!!


Senast jag var ute och rörde på mig var det Venedig som gällde en resa som minst sagt gav mig mersmak!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0